Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Evalueringskultur

Vi udvikler os sammen - en stærk evalueringskultur i Kernehuset

I Kernehuset er det vigtigt for os, at jeres barn trives, lærer og udvikler sig i trygge og stimulerende rammer. For at sikre høj kvlaitet i vores pædagogiske arbejde, arbejder vi målrettet med refleksion og løbende udvikling. Det betyder, at vi hele tiden vurderer og justerer vores praksis - vi gør ikke bare tingene, fordi vi plejer, men fordi det giver mening for børnene. Vi har en aktiv evalueringskultur, hvor vi er nysgerrige på vores egen praksis. 

 

Aktionslæring - læring i praksis

En vigtig metode i vores pædagogiske arbejde er aktionslæring. Det er en systematisk måde, hvor vi som pædagogiske personale undersøger og udvikler vores daglige praksis. Når vi står overfor en udfordring eller et område, vi gerne vil blive klogere på, arbejder vi i fællesskab med at: 

  • Observere og beskrive konkrete situationer i praksis
  • Reflektere sammen og dele forskellige perspektiver i personalegruppen
  • Aftale nye handlinger eller tilgange, som vi afprøver
  • Evaluere og justere ud fra det, som vi har erfaret og lært

Denne tilgang giver os mulighed for at se tingene fra flere vinkler og finde løsninger, der er tilpasset netop Kernehusets børn og hverdag. 

 

Til gavn for børn, forældre og personale

Vores evalueringskultur er ikke kun med til at styrke det faglige fællesskab blandt personalet - den sikre også, at jeres barn får den bedst mulige støtte og de bedste betingelser for trivsel og læring. Vi tror på, at når vi udvikler sammen, skaber vi det bedste fundament for børnenes hverdag i Kernehuset. Evalueringskulturen sikre ligeledes også, at vi er i konstant bevægelse og udvikling, som netop er til gavn for både børn, forældre og personale.