Fødselsdage

Fødselsdage i Kernehuset:
I Kernehuset har vi desværre ikke mulighed for at tage hjem til fødselsdag, derfor fejrer vi barnets fødselsdag i Kernehuset, primært i den gruppe, som barnet tilhører. Vi sætter flaget frem i garderoben, sætter flag på bordet, synger fødselsdagssang og giver en lille gave. I den forbindelse har vi vores særlige fødselsdagsstol, som hovedpersonen sidder på.

Fødselsdagsfejringen foregår om formiddagen, hvor barnet har en lille ting med, som kan deles rundt. Det kan være frugt, kage, boller eller is (kun fantasien sætter grænser). Ligeledes er det besluttet at i børnehaven må barnet vælge menuen til frokost til sin fødselsdagsfejring. I køkkenet er der synligt præsenteret 7 forskellige retter, som der kan vælges i mellem.

fødselsdag