Om institutionen

Kernehuset er en daginstitution fra 1992 beliggende i Thisted kommune. I 2017 blev vi en integreret institution, da vuggestueafdelingen startede.

Vi er beliggende i Østerild by lige ved siden af Hannæs-Østerild Skole – Østerild afd. og SFO’en. Vi er ligeledes beliggende ved Østerild Multicenter, som vi aktivt bruger hver uge. Vi har et tæt og godt samarbejde med skole og SFO.

Vi har en dejlig legeplads, hvor der også er god plads til fysisk udfoldelse og som både vuggestuebørn og børnehavebørn bruger dagligt.

Kernehuset har fokus på leg og bevægelse i hverdagen, samt har et samarbejde med den lokale idrætsforening. Vi er tæt på Østerild skov og skovlegeplads, samt byens multicenter, som vi aktivt bruger hver uge, afhængig af årstiderne.

Vi er pt. 28 børnehavebørn og 16 vuggestuebørn. Børnehavebørnene kaldet Æblerne er én stor gruppe, men er opdelt efter årgang i spisesituationer og ved nogle forskellige aktiviteter. Vuggestuebørnene kaldet Blomsterne er ligeledes én stor gruppe, men sidder i mindre og faste spisegrupper, samt ved nogle af de pædagogiske aktiviteter opdeles der i mindre grupper.

Vi er 8 fastansatte samt en køkkenassistent, rengøringsassistent og har altid en pædagogstuderende tilknyttet huset. Der er faste voksne tilknyttet børnehavebørnene og faste voksne tilknyttet vuggestuebørnene. Vi vægter forældresamarbejdet højt, og vil gerne være i løbende dialog med forældrene, så de kan føle sig trygge ved at aflevere deres barn og følge med i deres barns trivsel hos os.

Vi har madordning til alle børn i Kernehuset. I køkkenet bliver der lavet mad fra bunden og der tages altid hensyn til alle. Det kan fx være ved mælkeallergi. Børnehavebørnene har dog deres egen frugtmadpakke med til om eftermiddagen.

Vi arbejder ud fra Thisted Kommunes fælles politik om kost og sundhed ligesom vi arbejder ud fra den gældende lovgivning for dagtilbud.

I er meget velkommen til at komme på besøg og se vores vuggestue- og børnehaveafdeling.