Vores dagligdag

I Kernehuset er ingen dage ens. Dagligdagen består af planlagte pædagogiske aktiviteter, som er tilpasset børnegruppen, samt årstider og højtider. Ligeledes laves der også spontane aktiviteter med afsæt i det som optager børnene i nuet.

Vi benytter os af lokalområdet i Østerild, hvor en masse skønne muligheder byder sig for Idræt, Leg og Bevægelse. I Kernehuset nyder vi at komme ud og se på området. Vi benytter os af bl.a. af Østerild skov, skovlegeplads, multicenter, samt de landlige omgivelser med besøg på de nærliggende bondegårde eller rideskole.

Vi har en ugentlig turdag, hvor Østerild og/eller det omkringliggende område undersøges. Hver onsdag er det ”turdag” for børnehaven – i forår-, sommer- og efterårsperioden benyttes skovlegepladsen i Østerild hyppigt. Vuggestuen tager også på kortere ture i lokalområdet, en til flere gange ugentlig, hvor rideskolen eller den lokale sø er hyppigt besøgt.